کارایی بازار به سه دسته ضعیف، نیمه قوی و قوی تقسیم میشود. در یک بازار با کارایی ضعیف، قابلیت تصمیمگیری درباره خرید و فروش سهام بر اساس اطلاعات قیمتی گذشته کم است و به دلیل این کاستی، سودهای ناهنجار به دست نمیآید. در چنین بازاری، شناسایی الگوها و روندهای قیمتی برای پیشبینی آینده قیمت سهم دشوار است. به عبارت دیگر، در بازار با کارایی ضعیف، تمامی اطلاعات قیمتی گذشته سهم در قیمت حال آن جلب شدهاند و استفاده از تحلیل تکنیکال به منظور کسب بازده بیشتر کاستی دارد.
نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ثبت کنید